dinsdag 10 oktober 2017

Big boy meets the leather sweater


Een bijna 8-jarige in huis zorgt ervoor dat het steeds moeilijker wordt om voor hem iets leuks te naaien.
Zijn smaak verandert grondig en het moet vooral stoer zijn en zeker niet kinderachtig.

Deze zomer werd zoonlief uitgebreid in de watten gelegd. Want ik ging op naaiweekend en ik maakte vooral voor zoonlief.
Zo vertelde ik eerder al over de charlie die toen van onder mijn naaimachine rolde.

Dat weekend werden ook 2 leather sweaters in elkaar genaaid. Zoonlief was mee om de stofjes te halen en zag het al helemaal voor zich.
Hij wou een safaritrui en koos voor een retro-aapjesstijl. De stoffen kocht ik toen ik per toeval, in gezelschap van de kids, passeerde langs Bellétoff in Waregem en zag dat het er uitverkoop was.
Voor één keer deelde vooral zoonlief in de prijzen. Voor dochterlief vonden we eigenlijk niet zoveel.

Op naaiweekend kon ik aan de slag. Ik koos voor een 10j van het patroon leather sweater aangezien zoonlief toch al vaak uit maat 128 is gegroeid.
Ik deed onmiddellijk aan 'serie' naaien en beide stofjes werden omgetoverd in luchtige zomertruien.  Beide stoffen zijn een lichte sweaterstof die ideaal zijn voor in de zomer, het voorjaar of het najaar.








De Leather sweater is heel  vlot in elkaar te steken.
Voor de safariversie koos ik bewust voor hetzelfde stofje op de schouders, zodat de leuke safari/ regenwoudprint kon doorlopen.
De apenversie kreeg contrasterende schouderlapjes, die terugkomen in de halsboord, mouwboorden en de onderkant van de trui.
Zoonlief is alvast heel enthousiast en beide truien kwamen reeds regelmatige uit de kast.
Hopen maar dat deze maat volgend voorjaar nog steeds dienst kan doen.


stofjes: Bellétoff Waregem 
Patroon: leather Sweater LMV (herfst 2014)

2 opmerkingen: