zaterdag 17 maart 2018

the simple dress: sew along

Een kleine maand geleden werd ik lid van de facebookgroep 'passie voor naaien'.
Aangezien ik de voorbije maanden steeds meer besef hoe graag ik naai, maakte ik me al snel lid van deze groep. En hij mag er zijn.
Niet alle patroontje moeten gratis zijn, maar het is wel al eens leuk om te gaan snuisteren in de vele gratis patronen die het world wide web  allemaal ter beschikking geeft.


Met de nieuwe sew-along die ze lanceerden ging ik al snel aan het naaien.
Ook ik geef toe, als ik mijn to-do-lijstje bekeek was daar eigenlijk niet veel ruimte voor,
maar goed, die lijstjes zijn er om aangepast te worden.

Dus ik ging in sneltempo aan de slag met the simpje dress van kaatjenaaisels. Meer info vind je hier.
Leuke jurk, snel in elkaar, dus ik geef toe zo een geschuif was het niet in mijn planning. ;-).




Dochterlief paste tussendoor verschillende keren de jurk en ze bleef erg ruim volgens de leeftijd.
Vorige week mocht dochterlief naar het verjaardagsfeestje van haar beste maatje.
En je raadt het nooit, wat wilde ze cadeau geven, een rokje gemaakt door mama.

Dat rokje zag ik eerst nog goed komen, maar toen de simple dress af was, had dochterlief het eindcadeau onmiddellijk klaar voor haar goeie maatje.
Want mama die jurk zou super passen voor ....

Dus kreeg de simple dress uiteindelijk een andere eindbestemming.
Maar zowel ik, mini-me als haar goeie maatje waren in de wolken met het idee.
Een origineel cadeau was het op z'n minst. Dochterlief was superfier wanneer haar vriendinnetje op maandag het jurkje showde in de klas.
Ze had dit gekregen van de mama van Anou en het was toch wel een ijsjes-jurkje zeker...





Hoe leuk om nadien het enthousiasme te beluisteren van de enthousiaste kleuters. En als ik op basis van de kleuters hun vraag zou moeten jurkjes naaien, dan zou ik waarschijnlijk nooit meer voor de klas staan. Dit is natuurlijk ook de bedoeling niet.

Maar het is bewezen, een snel-klaar-jurkje doet menig harten bonzen.
Mijn eerste sew-along is op z'n minst geslaagd.
Al moeten we het stellen met enkele eenvoudige foto's.
De aanfoto is nog niet in mijn bezit.






Stof: gekocht op het stoffencircus in Waregem, stand/stoffenwinkel heb ik niet onthouden (dat geheugen van mij, lijk meer en meer op een zeef met gaatjes??!!!)
patroon: simpje dress van kaatjes naaisels (link hierboven)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten